Gouden driehoek en Ladyboy show

4 maart 2016 - Chiang Mai, Thailand

Vanmorgen stond onze gids van de dag al om 7 uur op ons te wachten. Wim was direct verliefd op de auto dus hij vond het niet erg dat we vandaag veel in de auto zaten.

De reis ging eerst naar de warmwater bronnen. Het water is hier zo heet dat je er een eitje in kunt koken. Wij hebben 3 eieren gekookt, maar hadden niet direct trek en hebben ze daarom nog even bewaard. Bij terugkomst in het hotel merkten we dat ze nog in de auto van de gids lagen. Hoop voor hem dat hij er aan denkt ze uit de auto te halen.

Daarna reden we door naar de witte tempel in Chiang Rai. De witte tempel is een enorm complex dat continu in verbouwing is. Zodra er geld is, werd er een stuk aangebouwd of verbouwd. Je loopt over een brug het hoofdgebouw in. Aan het begin van de brug zie je allemaal handen die uit de grond komen. Dat beeldt de hel uit. Als je over de brug loopt, kom je in de hemel terecht. Het hoofdgebouw ziet er van binnen heel apart uit. Om het ook voor de jongere generaties aantrekkelijk te maken, zijn er cartoons in verwerkt. Zo zie je bijvoorbeeld een Minion, Elvis, Superman, de Twin Towers die in brand staan, Hello Kitty, Neo uit The Matrix en nog veel meer. We hebben onze naam op een blaadje geschreven en dat in een boom ophangen. Met deze donatie betaal je mee aan verdere uitbreiding van het complex en blijft onze naam daar tot in de eeuwigheid hangen.

Na het bliksembezoek reden we snel door naar een bergdorp, de Karen. Het voelt een beetje als aapjes kijken (is het natuurlijk ook), maar de toeristen zijn belangrijkste inkomstenbron. Je betaalt om toegang tot het dorp te krijgen. Verder worden zelfgemaakte spullen als sjaals, zilverwerk etc verkocht en kregen we een kijkje in hun leven.

Vervolgens stond weer een overheerlijke lunch op het menu. Het restaurantje zag er zeer authentiek uit. Het toilet ook. Lang leve het plasgootje :-)

En daarna door naar de Gouden driehoek. Voorheen het centrum van de papaverteelt. Op dit punt komen Thailand, Laos en Myanmar bijeen. Oorspronkelijk zouden we een uitstapje naar Laos Island maken, maar ter plaatse bleek dat wij ons paspoort moesten inleveren en weer terug zouden krijgen als we terug kwamen. Omdat we ons paspoort niet achter wilden laten, hebben we van dat uitstapje afgezien.

Onze gids Mr Sart heeft voor een topdag gezorgd.  Omdat ons verblijf er al bijna op zit, wilden we vanavond nog twee dingen bezoeken: de avondmarkt en de Ladyboy show. De markt was indrukwekkend. Hoeveel 'rommel' is er te koop. De  Ladyboy show was zo leuk. Goede sfeer, spetterende optredens en uiteraard ook mogelijkheden voor een fotoshoot met de sterren van de show.

Morgen alweer de laatste dag in Chiang Mai.