Naar New York

9 augustus 2015 - New York City, Verenigde Staten

Na een heeeel lange voorbereiding was het dan eindelijk zo ver. We gaan naar New York. Dankzij aanbiedingen in de gaten houden en veel geluk konden we businessclass vliegen voor een prijs die lager is dan een standaard economy kaartje. Wat is dat heerlijk. Binnen 10 minuten waren we ingecheckt en door de douane! Veel te vroeg natuurlijk, maar we hebben heerlijk in een luie stoel gelezen, gegeten en gedronken in de business lounge. Wat is dat genieten zeg. Ik zou hier zo aan kunnen wennen :-)

KLM business lounge

Kwamen we na Curaçao stijf en met moeie benen uit het vliegtuig, deze keer hadden we een heel andere ervaring. In ruime stoelen die je kunt verstellen, hebben we gewoon gezeten, met de benen omhoog en gelegen. Ondertussen kregen we een menu van De Librije. Leuk om mee te maken al geef ik eigenlijk de voorkeur aan “normaal eten”. We rolden als Billie en Bessie Turf uit het vliegtuig.

Daarna door naar de douane. Uiteraard stonden wij weer in de verkeerde rij, maar na een klein uurtje konden we door. Voorzichtig vanwege de horrorverhalen over taxichauffeurs toch met de beroemde Yellow Cap naar het hotel. Zagen we vanuit de taxi eerst wat oudere, minder mooie gebouwen, na een tijdje werd de skyline zichtbaar. Prachtig!

Bij het hotel stond conciërge Erik in een mooi uniform te wachten. “Welkom mevrouw, meneer bij het Waldorf Astoria. Gaat u naar binnen en checkt u in. Geef mijn kaartje bij het inchecken en binnen 5 minuten heeft u uw bagage in de kamer.” Dit zijn wij helemaal niet gewend haha.

Om 22.00 uur NY tijd (Nederland 4 uur in de nacht) kwamen we in onze kamer aan. Inderdaad kwam onze bagage 5 minuten, gebracht door een heel gedienstige man. We hebben een kamer op de 26e etage. Eerst een inspectie gedaan op bedwanten (Google maar wat dat zijn brr). Gelukkig is onze kamer schoon. Een tip: als je naar USA gaat, check het hotel dan op http://www.bedbugregistry.com. Het hotel is wel kitsch, heeft een Dynastie uitstraling :-).

Lobby hotelBedbug controleDynastie badkamerUitzicht

Eerst maar slapen, morgen wordt een inspannende dag

1. Gabrielle:
    9 augustus 2015
    Aah heerlijk jullie zijn er! Fijn toch al die luxe zou er ook zo aan kunnen wennen ...26 hoog nou dees als dat geen gillen wordt als je uit het raam kijkt haha...veel plezier vandaag en ben benieuwd naar het komende verhaal x
  2. Karin:
    9 augustus 2015
    Ziet er goed uit! Luxe reizen. En wat betreft de bed bugs, Robeco collega Ad Laanen had deze als "souvenir" mee uit Italië. Wat een drama. Duizenden euro's om alles te verhitten, onderzoek (door hond!) kost al paar 100 euro. Dus heel verstandig. Heel veel plezier nog!
  3. Johan Zeldenrust:
    9 augustus 2015
    Top hotel, zo te zien. Geniet ervan!