Brooklyn en Wall Street

10 augustus 2015 - New York City, Verenigde Staten

Vanmorgen begon onze reis bij Grand Central Terminal, het Centraal Station van New York. Een prachtig gebouw. Na veel zoeken vonden we eindelijk het apparaat waar je een metrokaart kon kopen waarmee we een week onbeperkt door New York kunnen reizen. Handig als Wim en ik zijn duurde het even voor wij twee kaarten uit het apparaat hadden. Er had zich inmiddels een rij met niet heel vrolijke Newyorkers gevormd :-).

Grand Central Terminal

Vervolgens met de metro naar City Hall waar onze wandeling over de Brooklyn Bridge begon. Omdat je met een lege maag niet zo lekker loopt, begonnen we met een Amerikaans ontbijt: broodje hotdog en cola.

De wandeling was prachtig. Waar je ook kijkt, het uitzicht is schitterend. Overal foto's van makend kwamen we in Brooklyn aan. Leuk om de gebouwen te zien zoals wij die alleen uit films kennen. Overal airco kasten uit het raam en brandtrappen langs de gevel.

Airco en brandtrapBrooklyn bridge 1Brooklyn bridge 2Brooklyn bridge 3Municipal Building?US Marshalls Building

Daarna een stuk door Brooklyn Heights gelopen. Een mooie buurt met huizen zoals waar de familie Huxtable woonde in de Cosby show. Al hebben we die laatste naam maar niet hardop uitgesproken. Langs de straat gelopen waar Arthur Miller en Truman Capote hebben gewoond tot we bij het water uitkwamen. Een prachtig uitzicht over Manhattan.

Brooklyn HeightsUitzicht op ManhattanUitzicht op Brooklyn BridgeVrijheidsbeeld vanaf de Brooklyn bridge

Vervolgens met de metro naar Wall Street. Als Klein Duimpje staat de New York Stock Exchange daar tussen de enorme wolkenkrabbers die New York rijk is. Natuurlijk wilden we ook langs de stier van Wall Street. En we waren niet de enigen.  Het was dringen om de stier aan te raken. Alsof mensen hopen dat er dan iets van geluk op hen afstraalt. Ineens mochten we niet meer aan een kant van de straat lopen, omdat een film werd opgenomen. Allemaal oude Cadillacs en Chevrolets. Geen idee waar het voor was, geen bekende acteurs gezien.

New York Stock ExchangeGeorge WashingtonBeeld in muur op Federal Hall MemorialDe StierFilmopnames

We wilden nog met de Staten Island Ferry gaan. Deze gratis veerboot naar Staten Island vaart redelijk dicht langs het Vrijheidsbeeld. Onnodig om te zeggen dat het er vol met toeristen stond. Enorme drommen mensen, alsof er een dijkdoorbraak was, stroomden de vertrekhal in. We hebben vol verbazing gekeken en wilden toen allebei niet meer met de veerboot mee. In plaats daarvan hebben we nog wat rond gelopen in de financiële wijk (Wim blij dat hij veel bekende financiële bedrijven zoals Fitch zag) en in de buurt van het hotel.

FitchThe Bank of New YorkJP MorganSociete GeneraleThe Helmsley BuildingThe Helmsley Building ingezoomd

Op weg naar het hotel langs het Chrysler Building gelopen.

Chrysler BuildingChrysler Building ingezoomd

Nu liggen we puffend op de hotelkamer een beetje bij te komen van het lopen in de warmte. Morgen weer een leuke dag in het vooruitzicht :-)

1. Gabrielle:
    10 augustus 2015
    Leuk zeg!! Zo aardig wat gelopen...en top die foto's super!! Nu jij nog op de foto hé dees!!
  2. Gwenny:
    10 augustus 2015
    Gaaf hoor. T is zo leuk om alles in het echt te zien al zie je ze zo vaak op de televisie!! Geniet er maar lekker van. Ben benieuwd naar de volgende verhalen.
  3. Annelies:
    10 augustus 2015
    Leuk om jullie reis door New York mee te beleven!
  4. Karin:
    10 augustus 2015
    Grappig he, al die bekende dingen die je van Tv of films kent, en dan ook nog opnames. Leuk om mee te maken!
  5. Robbert:
    11 augustus 2015
    Leuke blog, leuke foto's. Het lijkt wel of Wim alleen naast het logo van een bank wil poseren. ;-)
  6. Wim van Schaik:
    13 augustus 2015
    Ik heb nu ook geposeerd met de King ;-)
  7. Robbert:
    15 augustus 2015