Central Park

14 augustus 2015 - New York City, Verenigde Staten

Na de vermoeiende dag naar de Niagara Falls hebben we vandaag een relatief rustige dag. We hoefden niet voor dag en dauw op te staan en gingen op ons gemak langs mooie gebouwen richting Central Park. Aan het eind van Fifth Avenue stonden we voor de Trump Tower. Omdat het overdag gewoon toegankelijk is, hebben we binnen gekeken. Helaas zijn de binnenfoto's niet echt mooi geworden. Het gebouw is met allemaal marmer bekleed met langs de wand een waterval. Verder veel goudkleurig. Echt over de top. Wij hebben in de Trump Tower het boek gekocht waarin Donald Trump uitlegt hoe Amerika weer nummer 1 wordt. Ben benieuwd.

S. PatricksTrump TowerThe Plaza Hotel

Vervolgens zijn we langs Central Park naar Columbus Circle gelopen. Op dit plein zijn verschillende grote gebouwen die zowel winkels als horeca hebben. Hier was onze brunch met verse sushi. Heerlijk.

Beeld aan Central ParkColumbus CircleSushi lunch

Vervolgens zijn we langs de westkant van Central Park gelopen richting Strawberry Fields. Strawberry Fields is een stukje van Central Park dat als John Lennon memorial is ingericht.

Strawberry FieldImagine

Gezien de enorme blaar onder mijn voet (te lang lopen dinsdagavond op blote voeten met hoge hakken was geen succes) hebben we ons in Central Park laten rondrijden in een fietstaxi. De chauffeur, Alec, is van Russische afkomst en was zo vermakelijk. Continu grappen makend en wijzend waar alle bekende Newyorkers wonen, werden we Central Park doorgereden. Wij hadden echt geluk met Alec, want we kwamen genoeg fietstaxi's tegen waar bijna niet gesproken werd. Alec had ook geluk, hij heeft een elektrische fietstaxi :-).

Central Park 5Central Park 4Central Park 3Central Park 2Central ParkFriends fontein

Na een rondrit van ruim een uur werden we voor de deur van ons hotel afgezet. We hebben ons even opgefrist en zijn toen naar het Yankee Stadium geweest voor een wedstrijd van New York City FC. Misschien hebben jullie het filmpje op Facebook gezien over de metro in China of Japan. Daar werden mensen in de trein geperst. Het scheelde hier ook niet veel. De metro leek vol, maar mensen zetten zich tegen je aan en duwen net zo lang tot ze binnen staan. Het was echt bizar. De wedstrijd zelf was vermakelijk. Wij hadden kaartjes voor het vak onder de harde kern. Jaja, ook die hebben ze daar. Met de Amerikaanse politie spot niemand. Mooi om te zien dat iedereen gewoon direct doet wat een agent zegt. Geen discussie, geen gejoel. "Shirt aantrekken" betekent gewoon shirt aan trekken. Direct, zonder gezeur. Echt een verademing om te zien.

Yankee StadiumDe twee teamsNew York City FCVolle tribunes

Morgen weer een nieuwe dag met een vol programma

1. Gabrielle:
    14 augustus 2015
    Wat een mooie foto's weer...heerlijk zo rondgereden op die fiets...(elektrische) haha...gaat snel hoor nog maar een paar daagjes! Veel plezier nog
  2. Robbert:
    Mooie foto's!
  3. Wim van Schaik:
    14 augustus 2015
    Bij NYCFC is Pirlo degene bij wie alle ballen worden ingeleverd. Hij speelt superieur. Je kunt altijd de bal bij hem kwijt en hij legt vrijwel alles panklaar neer.
    David Villa is de captain. Hij speelde niet echt goed maar maakte wel weer een goal uit het niets. Helaas deed Lampard niet mee, weet niet waarom. Europees sfeertje in het stadion.
  4. Robbert:
    15 augustus 2015