Niagara Falls

13 augustus 2015 - Niagara Falls, Canada

Woensdagochtend vertrokken we om 5 uur naar JFK om naar Buffalo te vliegen. Vandaag bezoeken we de staat New York, maar verlaten we de stad New York. Na 1,5 uur vliegen waren we al op het vliegveld. Tjee, wat was het koud. Na dagenlang in de volle zon gelopen te hebben, voelt 20 graden zonder een zonnestraal koud aan. Zeker als je zo dom bent om alleen in een t-shirt te komen. Dus allebei op de luchthaven een Buffalo sweater gekocht. Nee, niet 2 dezelfde :-).

Vandaar met de taxi naar Buffalo. In tegenstelling tot de meeste Newyorkse taxichauffeurs was deze man een spraakwaterval. De van oorsprong Indiase chauffeur gaf ons allemaal tips en adviseerde ons vooral naar de Canadese zijde te gaan. In Canada was het geweldig, in USA was het maar niets, aldus de chauffeur. Goh zou hij soms provisie krijgen?!?

Wij lieten ons, eigenwijs als we zijn, aan de Amerikaanse zijde afzetten. Onze trip begon met een helikoptervlucht over de Niagara Falls. Het was een kleine helikopter. Naast de piloot konden 2 passagiers voorin en 2 achterin. Voorin was het krap en dus voor de lichtste mensen bestemd. De andere passagiers waren een tenger Aziatisch stel. Wij zaten dus achterin J. En het uitzicht? Prachtig! Het raampje mocht open voor het maken van foto’s en het raam was groot, dus prima zicht.

Watervallen aan Amerikaanse zijdeWatervallen aan Amerikaanse zijde 2Niagara rivierHorseshoe watervalVoor de helikopter

Na 10 minuten zat de vlucht er al op. We gingen de Rainbow Bridge op, Hier vandaan heb je een mooi zicht op de watervallen en kun je naar Canada lopen. Halverwege de brug is de officiele grens. Na aan het eind van de brug bij de douane wat vragen beantwoord te hebben, stonden we op het vasteland van Canada.

Grens USA - CanadaStempels paspoort

Tja, je stapt direct in een wereld van herrie en amusement. Wij hadden het eerder andersom verwacht. Over de brug kom je bij een casino uit en zie je een lange straat vol eettentjes, spookhuizen, film met effecten etc. De andere kant op was het vertrekpunt van de boot waarmee je naar de watervallen kunt. Ook daar was van alles te doen en stonden we oog in oog met De King. Wim wilde graag het podium op om Elvis een hand te geven.

Straat vol amusementElvis!

Daarna hebben we een paar kilometer langs het water gelopen tot we bij de grootste waterval, de horseshoe, kwamen. Van dichtbij zag je hoe 300.000 liter water per seconde naar beneden stort. Zo indrukwekkend. Gelukkig klaarde het weer ondertussen op.

Waterval 1Waterval 2Waterval 3Waterval 4De grootste waterval

Daarna weer teruggelopen naar de Amerikaanse zijde (ging echt heel snel bij de grens) om te eten bij het Hard Rock Cafe. Om 5 uur hadden we daar met onze Indiase vriend afgesproken om terug naar Buffalo te rijden. De terugvlucht had een klein uur vertraging waardoor we pas 22.30 uur in het hotel terug waren. Na de lange dag hebben we vanmorgen iets rustiger aan gedaan. Straks naar Central Park.

1. Karin:
    13 augustus 2015
    Gaaf zeg de Niagara falls!
  2. Gabrielle:
    13 augustus 2015
    Wauw!! Dat ziet er echt mooi uit!! gatver dat bootje zo dich bij die waterval ....En jeeeeh met de king op de foto haha...
  3. Lisa:
    Prachtige foto's zeg!
  4. Dees:
    13 augustus 2015
    Ja het was echt heel mooi. Nog mooier dan je op een foto kunt vastleggen. Die boot vaart tot vlak voor de waterval. Daarom heeft iedereen ook een regenponcho aan.