Freedom Tower en shoppen

11 augustus 2015 - New York, New York, Verenigde Staten

Helaas kwam de regen met bakken uit de hemel en was het zo bewolkt dat de bovenkant van de wolkenkrabbers niet zichtbaar waren. Zodra we kaartjes konden kopen voor de Freedom Tower hebben we deze gekocht. We hadden kaartjes voor 10.00 in de ochtend. Omdat we geen zin hadden om 6 straten in de stromende regen naar de metro te lopen, namen we de taxi. Een geweldige man! Hij had het hoogste woord over New York, zijn vrouw, parkeerproblemen, 9/11, de nieuwe WTC torens, Newyorkers etc. Het voordeel van het slechte weer is dat er geen wachtrij was. Bij binnenkomst kregen we de keuze: of nu naar boven en bijna niets zien of gratis overboeken naar een later tijdstip.  Super, hadden we niet verwacht. Ze riep gelijk “wat leuk dat jullie als een van de eersten de kaartjes hebben gekocht”. Vrijdagmiddag gaan we in de herkansing.

We zijn wel naar de vlakbij gelegen bassins geweest waarin de namen van de slachtoffers van de Twin Towers staan. Dat was indrukwekkend. Al die namen, al dat zinloos geweld. Ik werd er best emotioneel van. Heel vreemd om dan anderen breed lachend en hangend selfies te zien nemen.

Bassin 9/11 MemorialTweede bassin 9/11 Memorial9/11 bassin

Vanaf de bassins zijn we weer richting Wall Street gelopen.  En ineens stonden we voor een bewaakt gebouw: de FED New York. Goed om te zien dat het deel van onze goudvoorraad dat daar ligt, goed bewaakt wordt.

FED

Na nog wat rondlopen, zagen we een leuk eettentje voor de lunch. Daar moeten we voor volgend jaar nog wat meer onderzoek naar doen. Of je eet goedkoop en je krijgt junkfood of je eet duur maar wel lekker en gezond.

Vanwege het druilerige weer hebben we e een winkelmiddag van gemaakt. Eerst langs het Empire State Building naar Macy’s. Een warenhuis van 9 verdiepingen waar je alles in kunt vinden. Alle grote merken zoals Luis Vuitton, maar ook een Starbucks en een MacDonalds.

Empire State BuildingMacy'sWat te doen in Macy'splaquette Macy's

Daarna zijn we langs de Public Library naar Saks Fifth Avenue geweest. Ik wilde nog wat Clinic producten en kreeg een soort make-over daar. Gezichtsmaskertje, gezichtsmassage, opnieuw opmaken. Heerlijk relaxen. Toen nog wat cadeautjes gekocht en op tijd naar het hotel.

Public LybraryLeeuw van de Public LibraryWinkel op Fifth AvenueMake-up sessieSaks Fifth AvenueSaks Fifth Avenue ingezoomd

Vanavond gaan we met een oud Aegon collega, hij woont en werkt nu in New York, eten. Morgen heel vroeg op voor een dagje naar Niagara Falls.

1. Gabrielle:
    12 augustus 2015
    Ondanks het slechte weer toch een hele leuke dag...heerlijk zo'n verwensessie tijdens het shoppen ...veel plezier straks in canada!!!
  2. Christiaan:
    12 augustus 2015
    Wim: Heh, ik weet wat leuks!
    Dees: Wat dan?
    Wim: We gaan gezellig een kijkje nemen bij Ban Ki-moon!
    Dees: Mmmmh, huh, moet dat nou?
    Wim: Da's reuze spannend, hoor!
    Dees: Kwee nie.....
    Wim: Dan mag jij een dagje shoppen, OK?
    Dees: Mmmh, mmmh....
    Wim: En daarna naar de beauty farm!!!
    Dees: OK, done deal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

;-)

Hee, veel plezier daar, eet een hotdog voor mij, OK?
  3. Annelies:
    12 augustus 2015
    Heerlijk wat jullie allemaal meemaken. En Fifth Avenue.. ik heb ooit nog een parfum gehad van dat merk... Nou Wim en Dees, ik geniet elke morgen van jullie belevenissen
  4. Jose:
    13 augustus 2015
    Leuk zeg om jullie verhaal te lezen !! Wat een luxe reis, geniet er maar lekker van.