Laatste dag in New York

16 augustus 2015 - New York (jfk Airport), New York, Verenigde Staten

Vandaag is alweer onze laatste dag in New York. Over een paar uur vliegen we terug naar Nederland. Nu nog even op de luchthaven onze laatste dag beschrijven.

Vanmorgen vertrokken we, na de bagage opgeslagen te hebben, naar het Flatiron Building. Dit gebouw heeft de vorm van een vorm van een strijkijzer. Echt heel mooi.

Flatiron Building 2Flatiron Building 1Flatiron Building 3

Daarna door naar Chinatown en Little Italy. Pff daar was het druk. Leek wel een mierenhoop. In bijna heel New York vind je bedelaars. Zittend op straat met een karton voor zich waarop iets staat (oorlogsveteraan, geld nodig voor terugreis, honger etc.). In Chinatown zag je dit niet. Wel werd je om de paar meter gevraagd of je een echte Rayban zonnebril wilt kopen voor 5 dollar, of je een Michael Kors tas wilt kopen blabla. Zelfs oudere vrouwen probeerden iedereen iets te verkopen.

Chinatown, zelfs de MacChinatown, zelfs de MacHoek Chinatown / Little ItalyLittle ItalyManhattan Bridge

We hebben in Little Italy uitgebreid geluncht. Het was echt lekker, iets om voor volgend jaar te onthouden. Daarna hebben we ons een massage laten geven in een Chinese salon. Wim koos voor de voetmassage (inclusief onderbeen). Ik voor de rug/stoelmassage. Mijn hemel, dat was eens maar nooit meer. Ik dacht dat een massage ontspannend moest zijn, maar of de masseur had een hekel aan me of het is niet aan mij besteed. Het gaat er niet zacht aan toe. Knijpen, slaan, trekken, duwen en zelf een knie in mijn rug. Ik voelde me net het slachtoffer in een Kungfu film. Volgens Wim is het altijd zo dus ik hou het maar bij deze ene ervaring.

Massage annex martelsalonRugmassageVoetmassage

Tot slot hebben we de tram naar Roosevelt Island genomen. Je gaat in een soort gondel zoals je die in wintersportplaatsen hebt, langs een brug naar de overkant van de rivier. Je hebt een mooi uitzicht op de rivier en op de brug waar de auto's zowel onder als boven rijden.

Uitzicht vanuit Roosevelt Island tramUitzicht vanuit Roosevelt Island tram 2Uitzicht vanuit Roosevelt Island tram 3

En toen zat onze vakantie er helaas al weer op. We hebben heel veel gedaan, heel veel mooie dingen gezien en kijken er met veel plezier op terug. We vonden het leuk onze reis met jullie te delen en bedankt voor jullie reacties! Bye bye New York, tot volgend jaar.

1. Gabrielle:
    16 augustus 2015
    Dat is super snel gegaan! Maar dit was een top vakantie...ik heb zou er zo heen willen haha...aaah arme voetenmasseur ja dees ik kom er ook altijd beroerd vanaf bij zo'n massage! Nou goede reis en hoor heel snel de rest van jullie verhalen!! X
  2. Jose:
    16 augustus 2015